ord förklaringar

Om Emmy och Anna gör en ordförklararlista så tänker jag minsann också göra en. Eftersom hälften av alla mina läsare är norrlänningar så förstår ni säkert bara varannan mening jag skriver. Men det är ok Anna mm förstår inte mig heller alla gånger.

Fett = Nånting är fett ni vet ersätter ordet väldigt
Babbe, Babbigt = nånting är lite mindre nordiskt
En Box = en smäll (inte en vinbox)
Jalla = skynda, kom, snabbare
Stay black = stanna svart
Knas = negativt laddad ord nånting är knas nånting är dåligt
157 = ett butiksnr på en modekedja 157tjejer = tjejerna som jobbar i den butiken. Butikens namn kan inte nämnas
Tarmen = rum i denna 157 butik
Leverera = göra bra ifrån sig, butiker med bra kläder levererar
Bangar = en som stannar hemma när resten går ut är en bangare
Hinka = man dricker
Lets do this/ all in = man bara kör (utgångssammanhang)
Ökenräv = en person som gör lustiga saker på fyllan samt nykter
Ord som ni inte ens kan läsa = mina stavfel ochdet betyder att jag skiter i om ni inte förstår mig

Känner ni läsare nu att jag missat nåt ord så kan ni bara höra av er. Jag gör allt för att tillfredsställa ner  *not*

Not = jag menar det inte, läggs efter en ironisk mening




Kommentarer
Postat av: Emmy

ÄLSKA BOX! "Våda fick han en hel box? Men det var ju snällt.." hahahahaha, efterlyser det inlägget!!

2011-01-31 @ 21:50:29
URL: http://baraharligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0