Indisk linssoppa?

Gick och träna på egen hand. Nu skakar hela kroppen och jag äter min berömda tonfisksallad.
Ikväll vill jag ha linssoppa. Som mamma gör. Har jag inte berättat om den.
Its soo fuckin good.

Gör såhär:

Stek potatis, morot, squash, och purjulök i olivoja i en kastrull. Lägg till kryddorna: salt, kummin, gurkmeja och curry. Stek en liten stund sen tillsätter du vatten och en tomatburk med krossate tomater. När allt detta börjar kocka häller du i RÖDA linser och lite mer av kryddorna jag nämnde innan. Låt kocka i ca 20 minuter så jävla gott!


Kommentarer
Postat av: hejironi

Ser JÄVLIGT gott ut. Det där vill jag ha när jag kommer på middag.

2010-09-27 @ 19:54:35
URL: http://hejironi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0