stjärnkocken

you neeed....
300 gram köttfärs ett ägg ströbröd parmesanost salt peppar en morot en potatis pasta passerade tomater

skala en potatis ochen morot och lägg i en kastrull med vatten som är rejäl saltat och låt de börja kocka

vispa ett ägg parmesan salt och peppar och ströbröd i en dunke som du sen geggar i köttfärsen i
sådär typ..Sen börjar du rulla köttbullar, inte lika stora som vanliga utan kanske hälften såhär ..när vattnet med moroten och potatisen börjat kocka häller du u dina rullade köttbullar som i detta fall kallas friccadeller och de passerade tomaterna jag använde mig av dessa idag . Sen låter du det kocka tills moroten och potatisen blivit mjuk, ta ut dom och mosa precis som med linserna vi gjorde förra månaden minns ni giiirls?  Sen bryter du ner pasta i en skål också som med linserna håller i grytan och när pastan är klar är maten klar daaah
servera med massa parmesanost på. de mk parmesan i mitt liv känner jag..
jag vet, det sur ut som nåt man hittar utanför porten en söndag morgon men gott är det


Kommentarer
Postat av: Ammi

hoppas du haft en bra dag :)

2010-03-23 @ 17:17:51
URL: http://aaammii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0