problem i mitt kök

Godmorgon.
vaknar upp denna morgon med ett litet problem.
Då jag är mästerock och aldrig måttar när jag lagar mat så har ja ingen aning om vad matsked heter på engelska.
Står här med deciliter måttet och på den står det ju decilitre så det fattar man ju. Sen har jag en som det står teaspoon på och det vart ju också lågiskt asså tesked.
Men sen står det tablespoon på en? Vadå bordssked? vart är min matsked då som  alltså borde heta foodspoon.
Kan dom inte göra en direkt översättning på allt så löser vi all förvirring!

 Ska det vara sån här stor skillnad på bordssked och deciliter? 
Jaja Med träningstoffsen på och vattenflaskan i högsta hugg beger ja mig till gymmet!
Ni får lösa det här med måtten sålänge!


Kommentarer
Postat av: Lisa

hahahaha!!

tablespoon är matsked :P

2010-03-09 @ 10:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0