Man lär sig något nytt varje dag

hej BLOGGEN!
 Visste du att det finns nåt som heter LIDKÖPING och LINKÖPING!
Det visste inte jag.
En vän till mig är ifrån LIDköping oh varje gång vi pratar om de säger jag alltid LINköping och hon rättar och säger nej men så heter det inte.
 SEn ser ni så ser jag i tidningen på väderkartan att det visst heter LINköping. Oj oj oj tänker jag hon kommer ju bli helt förvånad när hon inte ens vet hur man uttalar stället som hon kommer ifrån. Så men hakan upp och malligheten i ögonen trycker jag upp tidningen i hennes ansikte och säger: KOLLA MATILDA DET HETER VISST LINKÖPING DU HAR FEL.
Ja men det finns båda linköping och lidköping. MEN VA? det har ingen sagt till mig.
goddagg yxskaft.

Kommentarer
Postat av: mami

men Rosini då !!!!

Det finns måga Köping.

Lin, Lid, Norr ,Fal, En, Malm, Jön mm



Vart var du på Svenska geografi lektionen gumman :)

2010-03-29 @ 23:09:37
Postat av: Neni

Hahaha Lyssna på Mamma nu Rosini..

Man kan även säga Lish om Lidköping..haha Fråga Matilda!



Kram Neni!!

2010-03-30 @ 15:56:12
URL: http://finest.se/neni
Postat av: Johanna

Haha, måste erkänna att det tog ett tag för mig också att förstå skillnaden.

2010-03-31 @ 11:55:18
URL: http://snorkfraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0