Julebord

I min familj gillar vi inte julmat. Så diskussionen har gått lite fram och tillbaka om vad vi ska äta.

Jag: Jag vill ha soppa och pannkaka.
Mamma: Ja det kan ja också tänka mig
Syrran: Nej inte jag ja vill ha räkar och kräftor.
Mamma: Okej det kan jag också tänkta mig. (min mamma säger ja till allt)
Jag: Och hummer OCH mormors tonfiskpastasallad.
Mamma: ja ja absolut det gör vi
Syrran: Sen ska vi baka lussbullar.
Mamma: på julafton?
Vi: Ja
Mamma: okej då gör vi det
Syrran: och vaniljbullar.
Mamma: Ja ja ja ja jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Jag: Och ja vill inte ha en paradise ask som man bara äter vissa bitar av. Vi köper en marabou chokladkaka så vet man att man tycker om hela iallafall.
Mamma: Ja det tycker jag me. (såklart)
Syrran: Och chips och dipp. (Som att vi skulle vara utan det.)

Vi: Sen kan du väl massera oss i en timme typ mellan bullarna jäser och köra manikyr,pedikyr och ansikstbehandling på båda innan kalle helst.
Mamma: Ja gud va kul det vill ja verkligen

Imorgon ska vi handla allt för julafton det kommer bli intressant


mamma

syrran

jag

Kommentarer
Postat av: elisa

haha mami, saknar er

2010-12-23 @ 01:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0