The one with the jacket

Ok here we go....
Paniken över att det ska bli kallt i helgen. Jag har ingen vinterjacka. Förra årets vinterjacka är putsväck, gone, lost. Har letat överallt. Så då är ju tanken att: Jag köper en ny. En bra jacka jag kan ha i flera år.
Har hittat den perfekta. Canada goos parkas solaris. Hur fin som helst. Klassisk. Ett problem. Den är slut överallt. Det kommer eventuellt in en svart xs. Men ingen vet när eller om. Så idag har jag ringt Nk och Urban Street en gång i timmen för att inte missa om en leverans har kommit. Ingen leverans. Paniken växer. VAD FAN SKA JAG HA FÖR JACKA I HELGEN. Plan B. Jag köper en ny boomorang. Slut i hela svergie, kommer ej in fler. Nehe ok då håller vi tummarna för den andra. Får reda på att det är fler än jag som ringer. Panik. Ok som har en annan jacka, inte lika fin men den är varm. Det räcker. Springer till affären efter träningen för att köpa den sista XS. Kommer hem. Det första jag möter i hallen är min´boomorangjacka!!!!!! Mr A hade hittat den. Så nu kan ja lungt vänta tills min fina canadagoos jacka kommer in i massproduktion istället. Story slut.


Min boomorang som ska hålla mig varm i väntan på annat.

Panikköpet. Ja du kan ju ligga där...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0