kapitel 1 ur rosannas sommarvisa

Hej! Nu har jag lite ro i kroppen. Den kommer inte ofta men nu är den här.
Var med mor och systra idag på Grinda som ligger i sthlm skärgård. SOM ÄR SÅ JÄVLA VACKER! Man ser den ju lixom inte så ofta, det är inte som att den hälsar på. Badade 3 ggr hur kallt jag än tyckte att det var. Men man måste när det är sommar. Det är mycket måsten på sommarn. Har en hel lista.


* Man måste sova 4 timmar per natt för att sommarn ska kännas nästan lika lång som vintern. Man vill inte missa NÅT! Det är ju trots allt sommar

* Man måste sitta på alla PROPPFULLA uteserveringar och frysa ihjäl på kvällen!Det är u trots allt sommar.

* Man får absolut inte packa ner en tjocktröja i väskan på denna uteserveringskväll. Det är u trots allt sommar.

* Man måste äta sig lönnfet på jordgubbar hur dyra och äckliga en kartong kan se ut. Det är ju trots allt sommar.

* Man måste ha använda alla sina short/kjolar/klänningar o linnen fast de är för små eller smutsiga eller ur mode. Du har ju trots allt köpt dom för att ha på sommaren.

* Man måste (som jag) doppa sig i det kalla havet även fast hjärnan fryser till is. Det är ju trots allt sommar.

* Man måste vara ute hela dagen, inte åka hem och duscha för då missar man nåt. Alla vet att man luktar svett för alla tar vara på sommaren lika mycket!

*Man måste ta en promenad och äta glass i gamla stan oavsett om det kanske skulle vara regn den dagen du kom på att du inte gjort det ännu. Spelar ingen roll att du krockar med alla efterblivna turiset GAMLA STAN SKA BESÖKAS! Det är ju för fan sommar!!!

Oj HEJ BOK!








Kommentarer
Postat av: hejironi

Bra bok.

2010-07-02 @ 22:23:53
URL: http://hejironi.blogg.se/
Postat av: Paulina

Fett fina bilder ! Kolla gärna in min blogg det skulle jag uppskatta :)

2010-07-03 @ 15:50:17
URL: http://pavooos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0